Založ si blog

Nejen kuchařem , ale i číšníkem mám být .

Tak jsem tu zase a pokračujeme .Začínám mít radost z toho ,že se učím něco ,co mně baví .Vím už co je způsob úpravy masa vařením ,pečením ,dušením ,opékáním ,restováním a všechno další .V kuchyni je mně náramně dobře .Snažím se a dostávám se i k nějaké práci kde si hlídám vaření sám .Jako učeň jsem v hotelu sám .Byl jsem vlastně první učeň a tak jsem neměl nad sebou třeba učně druhého ročníku a výš .To jsem byl potom já .No a kuchaři a ficky a všechen kuchyňský personál si na mně zvykl .Ten výraz ficka znamená něco méně než pomocná kuchařka ,ale více než pomocná síla .No a tak jsem poletoval po kuchyni a byl k ruce všem a bylo mně tak dobře ,že nevadilo ani to ,že jsem tam byl pravidelně více než 10 až 11 hodin .Teď jen trochu k jídlům .Každé jídlo se připravovalo podle norem a poctivě nebudu to moc zdržovat ale například když se dělala Štěpánská hovězí pečeně ,tak se maso upravilo na zhruba stejné kusy ,promasírovalo se solí a pepřem prokrojilo se a naplnilo vejci uvařenými natvrdo a uzavřelo se jehlou a nebo se zavázalo .Na velké pánvi se zprudka opeklo ze všech stan ,vložilo se do pekáčů a dalo se péct do trouby .Otáčelo se a výpekem se podlévalo .Hotová pečeně se vyjmula a do výpeku se udělala omáčka a zahustila se buď lojovou jíškou a nebo opraženou moukou ,dochutila se a přes špičák se propasírovala .Maso se nekrájelo dopředu ,ale šéfkuchař byl vždy při výdeji u masa a krájel porce podle objednávky u sebe měl dalšího ,ten dával přílohy a já jsem směl dávat omáčky a šťávy .To už byla pocta .Veškerému jídlu se dávalo to co mu patřilo a tím nemyslím jen suroviny ,ale péči a hlavně čas na přípravu a vaření .Vývary se dělaly na tak zvaných stoličkách pro toho kdo to neví ,tak to byl takový veliký vařič ale vysoký jen jako no vlastně jako stolička .Většinou byly plynové a tam se dal 50 litrový hrnec a kosti a zelenina a neloupaná cibule kvůli barvě a na mírném ohni se ten vývar táhl podle potřeby třeba přes noc .Druhý den se přecedila vyčistil bílky a používal se na polévky ,jídla a prostě všade kde byl zapotřebí .Voda se na omáčky a bílé polévky používala velmi zřídka .No a v noci se také vařily drštky ,aby nebylo nic cítit .Vařily se dlouho a nejméně ve třech vodách a pak jsme měli strojek na krájení kde se upravovaly podle toho jestli byly do polévky a nebo jako nabídka na hlavní chod .No asi jsem dneska moc dlouhý a tak to trošku zkrátím .Sezona se blížila ke konci a náš hotel on byl nejmenší omezoval provoz .U nás byla francouzská restaurace ,kavárna ,taneční kavárna a noční bar .Tak restaurace se odstavovala a stejně tak taneční kavárna a polovina personálu se rozjížděla po sezonách a nebo do našeho druhého hotelu Esplanade ,kde byly prostory na plesy a rauty .V té části personálu který šel na Esplanade jsem byl i já ,ale také tam byl náš pan ředitel .Přišel jsem do práce a hupky dupky do kuchyně za svým šéfkuchařem .Ale tam bylo překvapení .Pan ředitel si vzpomněl že se neučím jen kuchařem ,ale i číšníkem a bylo po radosti .No a o tom zase zítra .

Akce pro ty nejubožejší.

05.10.2017

Dnešní den byl poněkud zvláštní. Jsme úplně malinká obec. Ale máme tu zámek, a maličkou kapli, která je v rodinném domku. Ale také je tu soukromá ubytovna těch, kteří asi v životě všechno ztratili. Není s nimi problém, protože majitel té ubytovny se o ně opravdu stará a hodně pracuje s farností. Tolik na úvod. Protože se ví jaké jsme se ženou vykonávali [...]

Tak další období 2

22.08.2015

No tak jak jsem psal ,stal jsem se podle jiných důležitou osobou v dost vysoké funkci ředitele .Ale mohu Vás všechny ujistit ,že jsem si nikdy v životě nepřipadal tak hrozně zbytečný .Na všechno tam byl někdo jiný a já neměl celé dny co na práci .Do té doby jsem byl závislí na tom ,co si se ženou zařídíme ,to máme ,hodinky byly tím nejdůležitějším (mimo jiné [...]

Tak jdeme do dalšího období .

20.08.2015

Naposledy jsme se rozloučili před naší sametovou revolucí ,která nám všem změnila život .Někomu k lepšímu ,někomu k horšímu a někdo zůstal tak nějak na stejném .Já nějak pořád nevím, jak moc se to dotklo nás .No, ale uvidíme ,co z toho mého psaní vznikne .Jestli ta změna byla ku prospěchu . Nějak nás ta velká změna trochu zaskočila .Nevěděli jsme si s tím [...]

ján slota

Obnovený proces v korupčnej kauze Jána Slotu prerušili

26.04.2024 11:21

Kým Ústavný súd SR nerozhodne, dovtedy bude konanie prerušené. Prokurátor voči tomu podal sťažnosť.

Slávnostné otvorenie DSB observatória v Bratislave

VIDEO: Bratislava má prvú hvezdáreň, zložili sa na ňu sponzori a nadšenci. Neskôr privíta aj širokú verejnosť

26.04.2024 10:55

Na Deutsche Schule Bratislava slávnostne otvorili prvú hvezdáreň v Bratislave - DSB Observatórium.

Polícia SR

Nastúpila do MHD a domov sa už nevrátila. Polícia pátra po 14-ročnej Liliane

26.04.2024 10:44

Žilinskí policajti žiadajú verejnosť o pomoc.

Viktor Orbán

Gyöngyösi: Orbán je nepriateľ národa, premenil Maďarsko na diktatúru. Budapešť by nemala zabudnúť na sovietske tanky

26.04.2024 10:40

Myslím, že sme sa v Maďarsku vrátili do boľševických časov, tvrdí predseda strany Jobbik.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 28
Celková čítanosť: 68995x
Priemerná čítanosť článkov: 2464x

Autor blogu

Kategórie