Založ si blog

Život je veliká houpačka a já jdu pomalu dolů .

Tak jsem se dozvěděl ,že pojedu do Bruselu na EXPO do slavného Atomia ,které tam Československo staví a že v rámci příprav budu muset absolvovat praxe s různými kuchaři a v různých podnicích .Pochopitelně jsem měl radost ,ale ne dlouho .Byl jsem v práci a najednou telefon .Vzal to šéf  chvíli mlčel a díval se na mně .Docela mně to znervóznilo .Položil a šel ke mně .Josef jeď hned domů máš neomezené volno táta měl moc těžkou havárku u Zlatých Moravců a asi to nepřežije .Víš co ,já tě do těch Mariánek hodím .Když jsme přijeli ,maminka už měla vše připravené a v té době jsem poznal ,jakou měl můj táta cenu .Do Prahy nás vezl firemní vůz a tam bylo připravené aero taxi na Slovensko. omlouvám se ale nevím už kde jsme přistáli a taxíkem za otcem .Nevím, jestli věděl že jsme tam .Byl v kómatu a z něj se už neprobral .Proč píši o jeho ceně .Jednak tohle vše hradila firma a následně i poslední rozloučení a to jaký to byl člověk poznali i na Slovensku a poděkovali nám .On totiž otci vjel z pole pár metrů před vůz pán na kole a táta strhnul volant a auto se převrhlo .Taxikář ,který nás na Slovensko vezl se nějak přepočítal v náš neprospěch a on nám ty peníze poslal .Tak to byla cesta na dno .Ale nějak jsme to zase dali ,ale dlouho jsme čekali ,kdy táta zazvoní a vrátí se .

Ale život šel dál ,jen já šel zpátky do Mariánek ,abychom to nějak ustáli .Ale po třech měsících jsem musel na zkušenou ,v Praze se otvírala zbrusu nová čínská restaurace a já měl poznat jak to chodí .Vařili tam Číňané a já nevařil ,jen jsem koukal .Já přijel s kufříkem nožů a představou jak budu vařit . Sekáček .Oni nic jiného neměli a můj kufřík u nich vzbudil veselí .Oni ten sekáček nosili za páskem a tam měli ještě pověšený kámen na broušení .Tak dokonalé krájení jsem od té doby neviděl a oni s tím sekáčkem i vykrajovali .Tak po měsíci koukání ,kdy jsem viděl prvně Wok a servis na kulaté stoly ,které měly otáčecí střed ,jsem tam končil a nenaučil jsem se nic .A ne že pojedu domů, opět v Praze do rybárny U Vaňhů .Tam jsem poznal přípravu ryb ,které jsem v životě neviděl ,naučil jsem se s nimi pracovat a dělat i studenou rybí kuchyň a viděl jsem číšníky jak sjíždějí po podpatcích po schodech dolů do kuchyně s plnými platy nádobí .Tam byla nebo spíš ještě asi je kuchyně v suterénu a bylo tam 48 schodů .Oni to dolů uměli sjet .Nechápu .A ještě něco jsem si odnesl .Já smrděl rybinou tak ,že v tramvaji jsem stál sám ,ostatní se tlačili na druhé straně a smrděl jsem ještě týden po odchodu do dalšího podniku a zase v Praze .Hotel Alcron .No tam jsem byl jako doma, opět velmi luxusní podnik s kuchyní ,kterou jsem znal .No na to přišli dost brzo a šel jsem do domu potravin na Václavském náměstí .K mému překvapení a nejen k mému tam šéfoval můj první šéfkuchař .Přivítal mně jako vlastního a hned jsem dělal s ním .Měl jsem pocit ,že se ta moje houpačka začíná zase zdvíhat .Omyl, za pár dní mně řekli, že praxe končí a vracím se domů .Úpřímně jsem se zaradoval ,že jedu domů .Vrátil jsem se na Esplanade a pan ředitel mně oznámil ,že žádný Brusel nebude ,vzhledem k mému původu a tak dále .Nevím ,ale asi to zase nebylo tak hrozné ,protože jsem měl stejně trochu obavy o maminku .Držela se statečně ,ale byla na ní ztráta vidět .No a abych nebyl moc nadšený ,tak ještě přišel povolávací rozkaz jako branec .Odvod a byl jsem odveden .Pan plukovník se vzhlédl ve výroku pana prezidenta ,že číšníci a kuchaři jsou vředem na těle národa a podle toho se choval .Jo kuchař jóóó .Tak to ne chlapečku ,budeš řidič .No a byl jsem zařazen do řidičského kurzu .Děkuji pane plukovníku .Dopomohl jste mně k tomu ,že jsem si zadarmo udělal řidičák a ne obyčejný ,tenkrát to byla neomezená trojka ,to byl řidičák na všechno kromě autobusu .Dnes je to složitě rozepsané ,ale je to také na všechno .Jen s tím mám problém .Normálně bych měl platnost 10 let ,ale s tímhle a mým věkem musím měnit každých pět let .A tak jsem vařil a jezdil rok to trvalo ,dostal jsem řidičák no a ta moje houpačka se pořád tak nějak držela pěkně při zemi .No a přišel den nástupu na vojnu a určení místa .Najednou se houpačka odrazila a vystřelila nahoru .Na vojenské správě seděl člověk opět takový ,který otce znal a měl k němu úctu, ale nevěděli jsme to .No a zařídil ,že jsem rukoval do Klimentova ,to bylo pět kilometrů od Mariánek .No o tom ale až zítra .

Akce pro ty nejubožejší.

05.10.2017

Dnešní den byl poněkud zvláštní. Jsme úplně malinká obec. Ale máme tu zámek, a maličkou kapli, která je v rodinném domku. Ale také je tu soukromá ubytovna těch, kteří asi v životě všechno ztratili. Není s nimi problém, protože majitel té ubytovny se o ně opravdu stará a hodně pracuje s farností. Tolik na úvod. Protože se ví jaké jsme se ženou vykonávali [...]

Tak další období 2

22.08.2015

No tak jak jsem psal ,stal jsem se podle jiných důležitou osobou v dost vysoké funkci ředitele .Ale mohu Vás všechny ujistit ,že jsem si nikdy v životě nepřipadal tak hrozně zbytečný .Na všechno tam byl někdo jiný a já neměl celé dny co na práci .Do té doby jsem byl závislí na tom ,co si se ženou zařídíme ,to máme ,hodinky byly tím nejdůležitějším (mimo jiné [...]

Tak jdeme do dalšího období .

20.08.2015

Naposledy jsme se rozloučili před naší sametovou revolucí ,která nám všem změnila život .Někomu k lepšímu ,někomu k horšímu a někdo zůstal tak nějak na stejném .Já nějak pořád nevím, jak moc se to dotklo nás .No, ale uvidíme ,co z toho mého psaní vznikne .Jestli ta změna byla ku prospěchu . Nějak nás ta velká změna trochu zaskočila .Nevěděli jsme si s tím [...]

americkí vojaci

Na americké jednotky v Iraku a Sýrii útočili dvakrát v priebehu 24 hodín

23.04.2024 06:52

Dva drony zostrelili v pondelok neďaleko leteckej základne v západoirackej provincii Anbár.

ATACMS, Ukrajina

ATACMS či vojenskí poradcovia. Zameria Kyjev pomoc z USA aj na zničenie Krymského mosta?

23.04.2024 06:00

Už tento týždeň by Ukrajina mohla z USA dostať ďalekonosné Armádne taktické raketové systémy – ATACMS.

Marina Francisti, Ana Meši

Zubná turistika očami lekárok zo Srbska: Slovákov trápi bezzubosť, chodia k nám po protézy aj implantáty. Láka ich cena

23.04.2024 06:00

Stomatologičky zo Srbska nám priblížili, čo láka Slovákov do ich ambulancií.

vojna na Ukrajine, vojak, obrnené vozidlo, front

ONLINE: Briti zvýšia pomoc Ukrajine. Putin by sa nezastavil na poľských hraniciach, tvrdia

23.04.2024 05:55, aktualizované: 07:15

"Ak sa Putinovi umožní uspieť v tejto agresívnej vojne, nezastaví sa na poľských hraniciach," vyhlásil britský premiér po ohlásení rekordnej pomoci.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 28
Celková čítanosť: 68966x
Priemerná čítanosť článkov: 2463x

Autor blogu

Kategórie